CV

 

Hossein Pirnajmuddin, PhD

Associate Professor
English Department
University of Isfahan
Isfahan, Iran

81746-73441
Office Tel: +98 (0)31 37932137
Email: pirnajmuddin@fgn.ui.ac.ir
Webpage: http://fgn.ui.ac.ir/~pirnajmuddin

 

 

 

Education

 

-          1994: BA in English language and literature from Shahid Bahonar University of Kerman

-          1996: MA in English literature from University of Tehran

-          2002: PhD in English literature from University of Birmingham, UK.

-          MA Dissertation title: A Survey of the Theme of Messianism in Three Works of the Twentieth Century American Literature

-          PhD Dissertation title: Orientalist Representations of Persia in the Works of Spenser, Marlowe, Milton, Moore and Morier

 

Experience

 

-          1996 to 1998: Lecturer at Kashan University

-          2002 to 2004: Faculty member of English Department, Kashan University

-          2004 to present: Faculty member of English Department, University of Isfahan

 

Awards and Achievements

 

- جایزه بهترین ترجمه مقاله در زمینه ادبیات نمایشی در سال 1388 از طرف کانون نمایش ایران به ترجمه مقاله:

    (بهار 1387). بن‌مايه‌هاي ديني در «نمايشنامه‌هاي آموزشي» برتولت برشت ، هانس تیس-لمان.

    (Religious motifs in the “Learning Plays” of Bertolt Brecht). فصلنامه تخصصی تئاتر، 41، 64-69.

 

- پژوهشگر برگزیده گروه انگلیسی دانشگاه اصفهان در سال 1388

 

 -پژوهشگر نمونه استان اصفهان در سال 1388

 

 -پژوهشگر برگزیده دانشکده زبانهای خارجی دانشگاه اصفهان در سال 1388

 

Books

 

 

پیرنجم‌الدین، ح. (1383)  كي كوك مي كرد؟ سيا و جنگ سرد فرهنگي. تهران: انتشارات حك[ترجمه از انگلیسی]

 

Pirnajmuddin, H., & Ahmadgoli, K. (2010/1389). An introduction to English literature.

         Tehran: SAMT.

 

Pirnajmuddin, H. (2014). East of representation: The East in English Renaissance literature.

         New York: Open Science.

 

پیرنجم الدین، ح. (1393). فراوانی (با مقدمه ای از مترجم). اصفهان: انتشارات نگارخانه. [ترجمه از انگلیسی][چاپ  

     دوم، تهران، نشر یکشنبه، 1396]

 

Rahnama, M., Abbasi, P. & Pirnajmuddin, H. (2022). “Throbbing between Two Lives”: The

          Keatsian sublime in a selection of T.S. Eliot’s early poetry (1915-1925). Porsesh.

 

 

 

 

Journal Articles

 

پیرنجم‌الدین، ح. (آذر 1375). سفرهاي گاليور و نقد پساساختارگرا. ادبيات معاصر، 1(8)، 49-53.

 

پیرنجم‌الدین، ح. (مرداد 1375).  سفر به اورشليم و بازگشت و گفتمان غرب.  نيستان، 1(11)، 50-54.

 

 

Pirnajmuddin, H. (2005). The Antique Guize: Persia in The Faerie Queene. Spenser

    Studies, 20(20), 145-67.

   

 

پیرنجم‌الدین، ح. (زمستان 1384 ). نمايشنامه سه برادر انگليسي: متني شرق شناسانهفرهنگ و   هنر، 1(1)،

    34-41.

 

پیرنجم‌الدین، ح. (زمستان 1384).  جوزف کنراد در آثار ادوارد سعید. پژوهش زبانهای  خارجی،  28،  53-69.      

 

Pirnajmuddin, H. (2006). Spenser's The Faerie Queene. The Explicator. 64 (3), 131-33.

 

پیرنجم‌الدین، ح، سرسنگی، م. (بهار 1385). گفتمان شرق شناسانه در نمایشنامه ایرانیان.  هنرهای زیبا،  25،

    97 -103.

 

پیرنجم‌الدین، ح. (پاییز 1386).  آرمان گرایی در بن بست: نگاهی به نمایشنامه فراوانی اثر دیوید هِر.  پژوهش

     زبانهای  خارجی، 39، 5-20.

 

پیرنجم‌‌‌الدین، ح.، اردودری، م. (پاییز 1386). بررسی تلمیح اسامی خاص در ترجمه‌های انگلیسی گلستان. مطالعات

     ترجمه، 5(19)، 5-22.

 

Pirnajmuddin, H. (2008). Milton's Dark Divan. The Explicator, 66(2), 68-73.

 

پیرنجم‌الدین، ح. ، مرندی، م. (تابستان 1387). تفاصیل شرق شناسانه و موسیقایی: موسیقی در آرای ادوارد  سعید.                

   پژوهش زبانهای خارجی ، 45، 17-30.

 

Pirnajmuddin, H. (2008). The double function of orientalist discourse in James

      Morier's Hajji Baba novels. Journal of the Faculty of Letters and Humanities, Shahid

      Bahonar University of Kerman, 23, 17-38.

 

Pirnajmuddin, H. (2009). Of books and letters: The ending of Joseph Conrad's typhoon.

     The Explicator, 67(3), 183-186.

 

Marandi, M., & Pirnajmuddin, H. (2009). Constructing an axis of evil: Iranian memoirs in

     'the land of the free.' American Journal of Islamic Social Sciences, 26(2), 23-47.

 

Parvaresh, Sh., & Pirnajmuddin, H., Ouliaeinia, H. (2009). Persian translation of           

      adjectives in the impressionist style of Joseph Conrad: the case of Heart of Darkness.

      Translation Studies, 7(26), 47-57.   

 

Marandi, M., & Pirnajmuddin, H. (2010). "Imaginative geography": orientalist 

      discourse in Paradise Lost. Pazhuhesh-e zabanha-ye Khareji, 56, 181-196.  

  

پیرنجم‌الدین، ح. ، مرندی، م.، عادلی، م. ( 1389). گفتمان شرق‌شناسانه در بازنمايي‌هاي رسانه‌اي غرب از ایران.  

مطالعات فرهنگی، 3 (2)، 83-100.        

        

Pirnajmuddin, H., & Shahpouri, F. (April 2010). Pygmalion in Conversation with Pierre

     Bourdieu: A Sociological Perspective. Journal of Teaching Language Skills, 2(2), 57-73.

  

Pirnajmuddin, H., & Shahbazi, Sh. (2010). Philosophy in John Gardner’s Grendel. Journal of Applied Linguistic Studies, 1(1), 115-127.                   

 

Pirnajmuddin, H., & Shahpouri, F. (2011). Edith Wharton’s The Age of Innocence: A   

       Cultural Studies Reading. Studies in Literature and Language, 2(1), 88-95.                                                                                                            

 

  نیرومند،  ب.،  پیرنجم‌الدین، ح. (بهار 1390). بازنويسي پسااستعماري تاريخ: رمان بيمار انگليسي اثر مايكل

      آنداچی.  پژوهش ادبیات معاصر جهان ، ش 61، 109-124.

 

Pirnajmuddin, H., & Shahbazi, Sh. (2011). David Mamet’s Oleanna: A Bourdieusian

      reading.  The Journal of International Social Research, 4(18), 130-141.

 

Pirnajmuddin, H., & Borhan, A. (2011).  “Writing Back” to Don DeLillo’s Falling Man.  

      The Journal of International Social Research, 4(18), 119-129.

 

Pirnajmuddin, H., & Niknasab, L. (2011). Translating Political Allusions: A Survey of A

      Portrait of the Artist as a Young Man by James Joyce. Theory and Practice in Language

      Studies, 1(7), 851-860.

 

Pirnajmuddin, H., & Borhan, A. (2011). Postmodern Orientalized Terrorism: Don                                                                                                                               

      DeLillo’s The Names. Journal of Teaching Language Skills. 3(2), 57-84.

 

Pirnajmuddin, H., & Medhat, V. (2011). Linguistic Deviations in Poetry Translation:    

      An Investigation into the English Renderings of Shamlu’s Verse. Journal of Language

     Teaching and Research (JLTR), 2(6), 1329-1336.

 

Pirnajmuddin, H., & Salehnia, M. (2012). Islam and modernity: A study

      of John Updike's Terrorist (2006). Journal of Teaching Language Skills, 4(2), 171-186.  

 

Pirnajmuddin, H., & Sharar-Teymoortash, Sh. (2012). On James Joyce’s “Eveline.” The

      Explicator, 70(1), 36-38.

 

Niroumand, B., & Pirnajmuddin, H. (2012). "An earth without maps:" Antony

      Minghella's The English Patient. Studies in Literature and Language, 4(1), 135-142.  

 

 واحدی کیا، م.، پیرنجم الدین، ح.  (تابستان 1390). تصریح ساختاریِ اختیاری زبان انگلیسی در ترجمه های ادبی

      فارسی به انگلیسی.  پژوهش ادبیات معاصر جهان، ش 62، 113-130.

 

 پیرنجم الدین، ح. ، برهان، ع. (پاییز 1390). نوشرق شناسی، تروریسم و «پیشگویی تاریخ» در رمان مائوی دوم اثر

      دان دلیلو. پژوهش ادبیات معاصر جهان، ش 63، 65-84.

 

پیرنجم الدین، ح. ، گل احمر، ا.، شهبازی، ش. (پاییز و زمستان 1390). صورت مکانی-فضایی به مثابه استعاره:

      مطالعه ای بر اساس زبان شناسی شناختی. نقد زبان و ادبیات خارجی، 4 (7) (پیاپی 2/65)، 47-65.

 

Pirnajmuddin, H., & Borhan, A. (2012). Don DeLillo’s The Names. The Explicator, 70(3),

     226-230.  

 

Pirnajmuddin, H., & Zamani, B. (2012). A comparative study of the translations of

      terms related to practical laws of religion (furū al-dīn) in the Holy Qur'an. Journal of

      Applied Research in English, 1(2), 71-82.

 

Mohaghegh, A., & Pirnajmuddin, H. The traces of ideology in the English translations of the

      Holy Quran. (2013). 3L Language, Linguistics and Literature: The Southeast Asian

     Journal of English Language Studies, 19(1), 51-64.

 

Pirnajmuddin, H., & Amani, O. The Carnivalesque in Nathaniel Hawthorne’s The Scarlet   

      Letter. (2013). Teaching American Literature: A Journal of Theory and Practice, 6(1),

     106-119.

 

Pirnajmuddin, H., & Shahbazi, Sh. "“Rocking” or “Slouching”? Sam Shepard’s Cowboy Mouth and W. B. Yeats’ “The Second Coming”." (2013). The Explicator, 71(3), 153-156.  

 

Pirnajmuddin, H., & Borhan, A. “Who is “us” and who is “them” in Don DeLillo’s

     Cosmopolis?” (2013). Teaching American Literature: A Journal of Theory and

     Practice, 6(2), 13-28.

 

Pirnajmuddin, H., & Shahpouri, F. The play of codes and systems in Pygmalion: Bernard

     Shaw and Roland Barthes. (2013). 3L Language, Linguistics and Literature: The

     Southeast Asian Journal of English Language Studies, 19(3), 35 – 46.

 

Jamshidian, S., & Pirnajmuddin, H.  (2014). Dancing with shadows: Haruki Murakami's

     Dance Dance Dance. Kemanusiaan, 21(1), 41-51.

 

Pirnajmuddin, H., & Keivan, Sh. (Fall/Winter 2014). 'Demythologizing' Hollywood western:

      E. L. Doctorow's Welcome to Hard Times. Teaching American Literature: A Journal of

     Theory and Practice, 6(2/3), 33-45. 

 

پيرنجم الدين، ح.، مدحت، و. "هنجارگريزي در ترجمه شعر سپيد: مطالعه موردي ترجمه انگليسي اشعار احمد شاملو."

      مطالعات  ترجمه، 11(43)، 7-20. (

 

70مرندی، م.، پیرنجم الدین، ح.، طاهری، ز. (بهار و تابستان 1392). "هویت و چندفرهنگ گرایی در امضاجمع کن اثر

      زیدی اسمیت." پژوهش ادبیات معاصر جهان. 18 (1)، 129-147.

  

Jamshidian, S., & Pirnajmuddin, H. (2014). Fiction Absolute and Ethics: Tom Wolfe’s Back

     to Blood. 3L: The Southeast Asian Journal of English Language Studies, 20 (3), 39-50.

 

Pirnajmuddin, H., & Zarei, E. (2015). Taste in Pope's The Dunciad: A Bourdiesian reading. 

      Reconstruction: Studies in Contemporary Culture, 14 (4), 1-26.

 

Pirnajmuddin, H., & Zamani, B. (2014). A Study of Some Linguistic and Semantic

     Differences between English and Arabic in Translation of the Qur’an. Translation Studies, 11

     (44), 124-42.

 

Behrooz, N., & Pirnajmuddin, H. (2016). The ridiculous sublime in Don DeLillo’s White

     Noise and Cosmopolis. GEMA Online Journal of Language Studies, 16 (1), 183-197.

 

مرندی، م.، پیرنجم الدین، ح.، پورصنعتی، س. (پاییز و زمستان 1394).  بازنمایی اسطوره ای مردم ایرلند در

     مجموعه شمال هینی شاعر مدرنیست پسااستعماری. پژوهش ادبیات معاصر جهان. 20(2)، 355-373.

    

 

Panahbar, E., Hesabi, A., & Pirnajmuddin, H. (2016). Aesthetics in the relationship of

     conceptual metaphors and cultural models in the translation of Rubayyat of Khayyam. 3L: The

     Southeast Asian Journal of English Language Studies, 22 (3), 49 – 63.

 

Ghaeli, R., & Pirnajmuddin, H. (2016). LIFE IS A PLAY: Reading David Mamet's Sexual

     Perversity in Chicago and Glengarry Glen Ross through cognitive poetics. 3L: The Southeast

     Asian Journal of English Language Studies, 22 (2), 67 – 79.

 

Rohani, Y., & Pirnajmuddin, H. (2016). Ian McEwan’s Atonement: A Virilian reading. Asian

     Social Science, 12 (9), 99-106.

 

Jamshidian, S., & Pirnajmuddin, H. (2016). Ethics of sensibility in Tom Wolfe's Back to    

     Blood. Papers in Language and Literature: A Journal for Scholars and Critics of Language

     and Literature, 52 (3), 230-54.

 

Panahbar, E., Hesabi, A., & Pirnajmuddin, H. (2016). Conceptual metaphors of time in

      translations of Rubaiyyat of Khayyam. Translation Studies, 14 (54), 68-84.

 

Rezania, R., & Pirnajmuddin, H. (2016). The return of the waste: Author as recycler in Don

      DeLillo’s Cosmopolis. Nordic Journal of English Studies, 15(4), 236-255.

 

پناه بر، ا.، حسابی، ا.، پیرنجم الدین، ح. (1395). تعادل زیبایی شناختی در ترجمۀ رباعیات خیام با استفاده از نظریات

      زیبایی شناسی دریافت و استعارۀ شناختی. مطالعات زبان و ترجمه. 49 (1)، 19-40.

 

Ghaelizad, R., & Pirnajmuddin, H. (2017). Oleanna: A cognitive poetic reading. American &

     British Studies Annual. 9 (1), 118-133.

 

Amani, O., Pirnajmuddin, H., & Marandi, M. (2017). Sam Shepard and the “familial

     maze”: Possible worlds theory in Buried Child. GEMA Online Journal of Language Studies,

     17 (2), 69-83.

 

پرورش، ش.، پیرنجم الدین، ح. ، حسابی، ا. (1395). لزوم بهسازی روش های تدریس دروس ترجمه عملی: طرحی

      برای تدریس ترجمه ادبی. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی. 39، 1-25.

 

Sohrabi, Z., & Pirnajmuddin, H. (2017). John Donne's Metaphors of Self and Empire: A

     Cognitive Analysis. 3L: The Southeast Asian Journal of English Language Studies, 23 (1), 14–

     26.

 

Saei Dibavar, S., & Pirnajmuddin, H. (2017). The world within the word: A Lacanian reading

     of William Gass’s "Emma enters a sentence of Elizabeth Bishop’s". Journal of English

     Studies, 15 (1), 279-294.

                                                                                                                                               

Amani, O., Pirnajmuddin, H., & Marandi, M. (2017). Possible worlds in Sam Shepard's Fool

     for Love and its cinematic adaptation. Anafora, 4 (1), 59-72.

 

Pirnahmuddi, H. & Bayat, S. (2017). Charles Taylor’s ontological hermeneutics and the

     question of existence in Marilynne Robinson’s Lila. Global Journal of Foreign Language

     Teaching. 7(1), 46-57.

 

Sohrabi, Z., Pirnajmuddin, H. & Jannessari, Z. (2017). Love is empire: A cognitive analysis

     of metaphors of empire in John Donne's love poetry. Anafora, 4 (2), 197-220.

 

Bagherzadeh Samani, B. & Pirnajmuddin, H. (2018). Paul Virilio’s dromology and the

       postmodern city in Don DeLillo’s Cosmopolis. Cogents Arts and Humanities. 5(1), 1-12.     

    

Madahian, M. Pirnajmuddin, H., Abbasi, P. The matter of Persia in The Faerie Queene: A

      rhetorical epideixis. (2018). ANQ: A Quarterly Journal of Short Articles, Notes and

      Reviews. 32(2), 12-15.

 

Saei Dibavar, S. Abbasi, P., & Pirnajmuddin. H. Lucy Lurie's Compromise: Internally

      Persuasive Discourse in J. M. Coetzee's DISGRACE. (2018). The Explicator, 76(2), 78-83.

      

Shahrzad, P., Pirnajmuddin, H., & Hesabi, A. (2018). Creating significant learning

      experiences in literary translation: a course redesign plan. XLinguae, 11(2), 303-319.   

  

Nazari, F., Pirnajmuddin, H., & Moradi, N. (2018). Postcolonial national space in Meena

      Alexander's Nampally Road. Journal of Language, Literature and Culture. 65(1), 1-10.

 

Rezania, R., & Pirnajmuddin, H. (2018). The angel in the dump: “Liquid” modern waste in

       Don DeLillo’s “The Angel Esmeralda.” Papers on Language and Literature, 54(2), 140-

      154.

 

Saei Dibavar, S., & Pirnajmuddin, H. (2018). Deixis and delayed decoding in Joseph

         Conrad’s Falk. Neohelicon, 55(1), 789-806.

 

Moradi Joz, R., & Pirnajmuddin, H. (2018). Benjamin and Borges: Reflections on afterlife

        and translation. Babel. 64(1), 63-90.

 

منتظری، گ.، مرندی، م.، پیرنجم الدین، ح. (1397). پایانی بر "پایان ایدئولوژی" در تئاتر مستند بریتانیا پس از

     یازده سپتامبر: نگاهی به نمایشنامه نام من راشل کوری است. پژوهش ادبیات معاصر جهان. 23 (1)، 171-194.

 

Hosseini, S.M., Pirnajmuddin, H., & Abbasi, P. (2018). Jonathan Franzen’s The

        Corrections: Ethics of complexity. GEMA Online Journal of Language Studies. 18(4),

        186-200.

 

Behrooz, N., & Pirnajmuddin, H. (2018). The nostalgic sublime in Don DeLillo's White

        Noise and Cosmopolis. Humanities Diliman. 15 (2), 177-194.

 

Shahrzad, P., Pirnajmuddin, H., & Hesabi. Student resistance in a literary translation

        classroom: a study within an instructional conversion experience from a transmissionist

        approach to a transformationist one. (2018). The Interpreter and Translator Trainer. 13(2),

         132-151.

 

Younesi, M. & Pirnajmuddin, H. (2018). Nostalgia and the Sublime in Cormac McCarthy’s

        The Border Trilogy. Atlantis: Journal of the Spanish Association of Anglo-American

        Studies. 40 (2), 45-62.

 

Pirnajmuddin, H., Amani, O. (2019). Unnatural narratives in Sam Shepard’s Mad Dog

       Blues. Neohelicon. 46: 739-752.

 

Madahian, M. Pirnajmuddin H. & Abbasi, P.  Rhetoric of display in Edmund Spenser's

       Epithalamion. (2021). ANQ: A Quarterly Journal of Short Articles, Notes and Reviews, 34

       (1), 11-14.  

 

Jamshidian, S. & Pirnajmuddin, H. (2019). "Ethics in a city too busy to hate": Tom Wolfe's

      A Man in Full. International Journal of Linguistics, Literature and Translation (Ijllt). 2 (3),

      81-89.

 

Saei Dibavar, S. Abbasi, P., & Pirnajmuddin, H. (2019). Closure in J.M. Coetzee's

      Disgrace: A cognitive approach. English Text Construction. 12 (1), 1-28. 

 

Jamshidian, S. & Pirnajmuddin, H. (2019). The chronotope of the third space in Bharati

      Mukherjee's "Management of Grief." Cogent: Arts and Humanities. 6 (1), 1-17.

 

Amani, O., Pirnajmuddin, H., & Hanif, M. (2019). Possible Worlds in Ken Kesey’s

      One Flew over the Cuckoo’s Nest. HUMANITIES DILIMAN. 16 (2), 1-23.

 

پناه بر، ا.، پیرنجم الدین، ح. (1397). "زمان در رباعیات خیام: مطالعه اي از دیدگاه نظریه استعاره مفهومی"

      دوفصلنامه نشانه و معنا. 1 (2)، 31-46.

 

Pirnajmuddin, H. & Bagherzadeh Samani, B. (2019). Don DeLillo's White Noise: A

       Virilian perspective. Text Matters. 9 (9), 357-373.

 

Bagherzadeh Samani, B., Pirnajmuddin, H. & Akhavan, B. (2020). Don DeLillo’s Mao II: a

        Virilian reading. Neohelicon. 47, 315-330.  

 

Behrooz, N., Jannesari, Z. & Pirnajmuddin, H. (2020). The sublime in Philip K. Dick’s         

       Flow My Tears, the Policeman Said. Critique: Studies in Contemporary Fiction. 61(5), 518-

       533.   

 

میرصفیان، ل.، پیرنجم الدین، ح.، نژادانصاری، د. (1398). "اقتصاد ترجمه: برآورد تابع درآمد مترجمان ادبی"

        بررسی مسائل اقتصاد ایران. 6 (1)، 253-273.

 

Saei Dibavar, S. Abbasi, P., & Pirnajmuddin, H. (2020). The metaphorical stage of J. M.

        Coetzee’s Waiting for the Barbarians. Research in African Literatures. 50 (4), 87-107.

 

Pirnajmuddin, H. & Saei Dibavar, S. (2020). Liberal failure: Possible worlds in John

        Updike's Rabbit, Run. Anafora. 7 (1), 145-164.

 

Saei Dibavar, S. Abbasi, P., & Pirnajmuddin, H. (2020). Dr(e)amatic encounters:

        The role of embedded narratives in J. M. Coetzee’s Waiting for the Barbarians. English

        Text Construction.  13(1), 22-45.

 

Pirnajmuddin, H. & Sohrabi, Z. (2020). DEATH IS LIFE: A cognitive analysis of Sohrab

          Sepehri's "Water's Footsteps." Literary Arts. 12 (31), 105-114.

 

پیرنجم الدین، ح.، پیمبرپور، م. (1399). "ایان مک ایون وانسان گرایی لیبرال: نقدي بر رمان شنبه" . پژوهش

        ادبیات معاصر جهان23 (1)، 183-208.

 

Pirnajmuddin, H. & Bayat, S. (2020). The reference to Georges Bernanos in Marilynne

        Robinson's Gilead. Orbis Litterarum. 75, 298-306.

 

Khodambashi, K., Pirnajmuddin, H. & Abbasi, P. (2021). Re-politicizing mental illness:

       Reflections on boredom and depression in American post-postmodern fiction. Ilha do

      Desterro: A Journal of English Language, Literatures in English and Cultural Studies. 74

      (1), 499-515. 

 

Mirsafian, L., Pirnajmuddin, H. & Nejadansari, D. (2021). Estimating literary translators’

     earnings penalty: A cultural economics approach to translator studies. Target. 33 (3), 436-

     463.

 

Mahdipour, A., Pirnajmuddin, H. & Abbasi, P. (2022). Liturgical time in Chaucer’s

      Canterbury Tales: Meditated, measured and manipulated. Critical Survey. 34 (1), 45-55. 

 

Saei Dibavar, S. Abbasi, P., & Pirnajmuddin, H. (2021). Social mind as author(ity) in J. M.

      Coetzee’s Foe. Research in African Literatures. 51 (4), 190-210.

 

Amani, O. & Pirnajmuddin, H. (2021). Narrative quantum cosmology in Michael Frayn’s

      Copenhagen. American, British and Canadian Studies. 36 (1), 67-86.

 

Jamshidian, S. & Pirnajmuddin, H. (2021). “Am I Really…Merely…a Conscious Little

      Rock?” Ethical education in Tom Wolfe’s I Am Charlotte Simmons. Humanities Diliman. 18

      (2), 137-159.

 

Amani, O. & Pirnajmuddin, H. (2021). Fantastic narrative spaces in Sam Shepard’s A Lie of

      the Mind. Humanities Diliman. 18 (2), 121-137.

 

Behrooz, N., Jannesari, Z. & Pirnajmuddin, H. (2021). Human machines and machinic

      humans in Philip K. Dick’s We Can Build You. ANQ: A Quarterly Journal of Short Articles,

      and Reviews. 36 (2), 270-272.

 

Medhat, V., Pirnajmuddin, H. & Abbasi, P. (2021). Possible worlds in translation:

       Coleman Barks’s rendition of a story from Rumi’s Masnavi.  Primerjalna Književnost

       (Ljubljana) 44 (3), 115-130.

 

Amani, O., Pirnajmuddin, H. & Alizadeh, GH. (2021). Unnatural temporalities and

      projected places in Sam Shepard’s Cowboys #2. ELOPE: English Language Overseas  

      Perspectives and Enquiries. 18 (2), 71-84.

 

Sadeghi, S., Pirnajmuddin, H. & Jannesari, Z. (2021). Reading through emotions: An

      affective narratolological approach to Alice Munro's short stories. K@ta. 23 (2), 86-94.

 

Qays, Sh., Ketabi, S., Pirnajmuddin, H. & Amirian, Z. (2022). The impact of blended

      learning on Iraqi students' achievement in English literature courses and their attitudes

      towards it. Teaching English Language. 16 (1),119-139.

 

Pirnajmuddin, H., Asadi Amjad, F. & Shahpoori Arani, F. (2022). Class, capital, and

     distinction in Philip Larkin’s The Whitsun Weddings. Anuario de Estudios Filológicos. 45,

     261-284.  

 

Pirnajmuddin, H. & Mousavi, M. (2022). “Mackerel and Porpoise / Was This the Last of

     Us”: The posthuman in Susan Howe’s “Periscope.” Primerjalna Književnost (Ljubljana), 45

     (2), 187-207.

 

 خدام باشی امامی، ک. و پیرنجم الدین، ح. (1401). مشارکت اجتماعی در عصر نشانه-سرمایه داری: بررسی آثار

      دیوید فاستر والاس. نقد زبان و ادبیات خارجی. (28) 19، 77-101.

                                                                                             

Bidgoli, M., Pirnajmuddin, H. & Abbasi, P. (2022). Faces and gazes in The Winter’s Tale.

      ANQ: A Quarterly Journal of Short Articles, and Reviews.  …  

 

Rahmani F. & Pirnajmuddin, H. (2022). A Greimassian Reading of The Rime of the Ancient

      Mariner. American, British and Canadian Studies. 38 (1), 201-223.

 

Saei Dibavar, S. Abbasi, P., & Pirnajmuddin, H. (2022).  J. M. Coetzee’s Foe: A narrative

      of dislocation through assimilation. Brno Studies in English. 48 (1), 201-218.

 

Mortazavi, S., Jannesari, Z. & Pirnajmuddin, H. (2023). ‘Need’ and ‘Desire’ in

     Shakespeare’s sonnets and Mawlana’s Ghazals: A Levinisian reading. Critical Survey. 35 (1),

     94-105.

 

Mahdipour, A. & Pirnajmuddin, H. (2023). In praise of animal laborans, the laboring bodies

      of Chaucer’s General Prologue. FOLIA LINGUISTICA ET LITTERARIA – Journal of

      Language and Literary Studies. 44, 233-243.

 

Bidgoli, M., Pirnajmuddin, H. & Abbasi, P. (2022). Shakespeare, phenomenology and the
       “Witching Time of Night.” in esse: English Studies in Albania. 13 (1), 23-50.

 

Pirnajmuddin, H. (2023). “A mind of winter”: Affect in Wallace Stevens’ “The Snow

      Man.” The Explicator, 81(1), 24-27. 

 

مهدی پور حدیقه, علیرضا, & پیرنجم الدین, حسین. (1402). گفتمان مشقت (رعایا) و فراغت (نجبا) در قرون وسطی در حکایت‌های کنتربری.  نقد زبان و ادبیات خارجی, (), -.

 

Pirnajmuddin, H. & Shahpoori Arani, F. (2023). Symbolic capital in “Church Going” and

      “In Santa Maria del Popolo.” in esse: English Studies in Albania. 13 (2), 59-78.  

 

 

 

Articles (translated)

 

 پیرنجم‌الدین، ح. (بهار و تابستان 177). امپرياليسم و متنيت. بواهمه، ا. (Imperialism and Textuality).

     فصلنامه فرهنگ و ادب كرمان، 5، 48-50.

 

پیرنجم‌الدین، ح.  سنت رمان رئاليستي. ریگان، ا. ( (The Tradition of Realist Novel(  تيرماه 137).  ادبيات

     معاصر، 3(25 و 26)، 38-40.

 

پیرنجم‌الدین، ح، سرسنگی، م. انتقام با جان نيالوده (مصاحبه بي بي سي با پيتر بروك).  (Revenge with unpolluted soul    ) (بهار 1382).  نامه فرهنگ، 13(1)، 170-175.

 

پیرنجم‌الدین، ح. (بهار 1387). بن‌مايه‌هاي ديني در «نمايشنامه‌هاي آموزشي» برتولت برشت، هانس تیس-لمان.

    (Religious motifs in the “Learning Plays” of Bertolt Brecht). فصلنامه تخصصی تئاتر، 41، 64-69.

 

 

Conference Papers and Presentations

 

Pirnajmuddin, H. (2002, June 29-30). The Rival Dogs: James Morier's Hajji Baba Novels and

     Imperialism.  The 9th Iranian Students Seminar in Europe (ISS). Birmingham, UK.

 

پیرنجم الدین، ح. (1388، آذر).  نقد معترض: تاملاتي درباره نقد ادبي ادوارد سعيد. همايش  بين المللي بزرگداشت

    ادوارد سعيد. دانشگاه تهران، صص 51-57.

 

Pirnajmuddin, H. (2008, February 20-21). Epistemology in Joseph Conrad's 'Typhoon.'

    International Conference on the Short Story: Its Domain and Development in the World and in

    Iran. University of Tehran.

 

Pirnajmuddin, H. (1384, Azar).  Heart of Darkness as Epistemological Fiction. The 8th

    Annual Research Week.  University of Isfahan.

 

Pirnajmuddin, H. (1385, Esfand). Ozymandias: A Bakhtinian Reading. The 9th Annual

    Research Week. University of Isfahan.

 

Pirnajmuddin, H. (1386, Azar 25). Impressionism in Joseph Conrad's 'Typhoon.' The

    10th Annual Research Week.at University of Isfahan.

 

Pirnajmuddin, H., & Ramin, Z. (1387, Aban 15-16). Scientific knowledge and intellectual self-

    fashioning in17th century English literature. International Conference on Literature and

    Science. University of Tehran.

 

Pirnajmuddin, H., & Shahbazi, Sh. (2009, Dec.; 1388, Azar 17-18). Philosophy and

    postmodernism :John Gardner’s Grendel. Conference on Postmodernism and Literary

    Criticism. Alzahra University.

 

Pirnajmuddin, H., & Shahbazi, Sh. (2010, February 25-26). A dystopian vision of the future:

    Vonnegut's Cat's Cradle. The First Conference On New Perspectives in ELT, Linguistics &

    Literature. Islamic Azad Univesity, Sanandaj Branch, p. 119.

 

Pirnajmuddin, H., & Shahbazi, Sh. (2010, May 12-13). Style in translation of fiction.

      National Conference on Translation Studies. Birjand University, p. 71.

 

پیرنجم‌الدین، ح. و برهان، ع. (1388، 31 تیر).  بازنمایی ایرانیان در آثار داستانی دان دلیلو. همایش ملی جنگ نرم.

      دانشگاه کرمانشاه.

   

 

پیرنجم‌الدین، ح. و شهبازی، ش. (1389، 19 آبان).  لمحه های نوگرا و پسانوگرا در شعر قیصر امین پور. نخستین

     همایش ملی ادبیات فارسی و پژوهش های میان رشته ای. دانشگاه بیرجند. صص 236-237.

 

پیرنجم‌الدین، ح. و شاهپوری، ف. (1389، 19 آبان). کلان روایت ها در هاملت با سالاد فصل: نگره های ژان

     فرانسوا لیوتار. نخستین همایش ملی ادبیات فارسی و پژوهش های میان رشته ای. دانشگاه بیرجند. صص 239-240.

 

برهان، ع. و پیرنجم‌الدین، ح. (1389، 19 آبان). پسامدرنیسم و رمان آینه های دردار اثر هوشنگ گلشیری. نخستین

     همایش ملی ادبیات فارسی و پژوهش های میان رشته ای. دانشگاه بیرجند. صص 234-235.

 

پیرنجم‌الدین، ح. و شهبازی، ش. (1389، 3-4 اسفند).  پیر بوردیو و نقد ادبی. نخستین همایش ملی نظریه و نقد ادبی

      در ایران. دانشگاه فردوسی مشهد. ص 26.

 

Shahbazi, Sh., Pirnajmuddin, H. Culture and language: Pierre Bourdieu’s linguistic capital.

       The 9th International TELLSI Conference. Ilam University. October 12-14, 2011 (Mehr 20-

       22, 1390), 159.  

 

پیرنجم‌الدین، ح. و شهبازی، ش. (1390، 11 اسفند). نشانه شناسی تاریخ نگاری پسانوگرا:"اسطوره­ های مدرن" 

      رولان بارت و فراداستان تاریخ ­نگارانه ­ی لیندا هاچن. دومین همایش ملی نقد ادبی در ایران: نشانه شناسی ادبیات.     

      دانشگاه تربیت مدرس. صص 59-60.

 

Nazari, F., & Pirnajmuddin, H. (2012, May 2). Historiographic metafiction in Virginia

     Woolf’s Orlando: A Biography. The First National Conference on Issues in English Literature

     and LanguageTeaching. New Trends and Criticisms. Lorestan University, p. 48.

 

 

Shahpoori Arani, F., & Pirnajmuddin, H. (2012, October 16-19). Paul Ricoeur vis-à-vis

     Jean-François Lyotard: The nexus of abstractions.  The 10th International TELLSI   

     Conference. Shahid Beheshti University, p. 416.

 

Shahpoori Arani, F., & Pirnajmuddin, H. Historiographic metafiction in Angela Carter’s

     “Black Venus”. (2012, October 30-31). The First Conference on English Language Studies.

      Azarbaijan Shahid Madani University, p.154.

 

Onaq, R., & Pirnajmuddin, H. (2013, September 18-19). Levinasian Ethical Criticism in Ian

      McEwen’s Saturday. Criticism and Metacriticism Conference (CMC). Imam Sadiq     

        University, p. 10.

 

Malekghasemi, M., & Pirnajmuddin, H. (2013, September 18-19). Carl Sandburg’s “War

     Poems” as Historiography. Criticism and Metacriticism Conference (CMC). Imam Sadiq

     University, p. 54.

 

Araste, P., & Pirnajmuddin, H. (2013, September 18-19). Representational Parallels of

     Postmodernism and Postcolon Feminism in Anita Desai’s Fasting, Feasting. Criticism and

     Metacriticism Conference (CMC). Imam Sadiq University, p. 63.

 

Pirnajmuddin, H., & Amani, O. (2014, November, 26-27). Language functions and identity

     fashioning in Shakespeare’s The Tempest: A Jakobsonian approach. First International

     Conference on Shakespeare in Iran. University of Tehran, 2014, p. 15.

 

Pirnajmuddin, H., & Moradi Joz, R. (2015, October 6-7). Reading Borges’ “Pierre Menard:

     Author of the Quixote” through Walter Benjamin’s afterlife. 2nd Conference on

     Interdisciplinary Approaches to Language Teaching, Literature and Translation Studies.

     Ferdowsi University of Mashhad.

 

Karbasi, R., & Pirnajmuddin, H. (2016, January 30). Schizophrenia and postmodern society:

     A reading of The Crying of Lot 49 and Never Talk to Strangers. First International Congress

     of Linguistics and Foreign Languages. Shahid Beheshti University, p. 1.

 

Bayat, S., & Pirnajmuddin, H. (2016, May 12-13). Marilynne Robinson's Humanism: A

     Revival of Calvinism or Influenced by Calvinism? The First International English-French

     Conference on Applied Linguistics and Literature. University of Kurdestan, p. 102.

 

Pirnajmuddin, H., & Bayat, S. (1394, Bahman 8). Charles Taylor's Contribution to the

     Modern Self. 3rd International Conference on Applied Research in Language Studies.

     University of Tehran, p. 1-11.

 

Younesi, M., & Pirnajmuddin, H. (2017, May 10). The sublime and the western in Cormac

     McCarthy`s All the Pretty Horses. First National Conference of Narrative Across Literary

     Genres. University of Kurdistan, p. 65.

 

Zarei, F., & Pirnajmuddin, H. (2017, May 10). Narrating the grotesque in Martin Amis’

     London Fields. First National Conference of Narrative Across Literary Genres. University of

     Kurdistan, p. 80.

 

Minasian, A., & Pirnajmuddin, H. (2017, May 10). Narrative and image representation in

     the works of Susan Howe: A cognitive poetic reading. First National Conference of Narrative

     Across Literary Genres. University of Kurdistan), p. 81.

 

Tahmasebi-Nam, F., Jannessari Ladani, Z., & Pirnajmuddin, H. (2019, May 8). The "instinct

     of Workmanship" in Dos Passos's U.S.A. Trilogy. 2nd International Conference on Language,

     Literature, Culture and History Studies. New Vision University. Georgia.

 

Tahmasebi-Nam, F., Jannessari Ladani, Z., & Pirnajmuddin, H. (2019, December 11-13).  

     Dos Passos's conspicuous form in the U.S.A. Trilogy. 1th International Conference on English

     Language Studies (ICELS). University of Isfahan, p. 208.  

 

Ramezanzadeh, A., & Pirnajmuddin, H. (2019, December 11-13).  Adaptation studies and

     teaching English literature: The case of Shakespeare in love. 1th International Conference on

     English Language Studies (ICELS). University of Isfahan, p. 225.

 

Hosseini Toosi, F., & Pirnajmuddin, H. (2019, December 11-13).  Trauma, time and the

     construction of identity in Monica Ali's Brick Lane. 1th International Conference on

     English Language Studies (ICELS). University of Isfahan, p. 183.

 

 

 

 

 

 

 

 

Workshops conducted

 

-          Literary style in translation. May 2009. Third Nation-wide Workshop on Translation. Shahrekord University.

 

-          Reflections on liberal humanism and English literature. 13 December 2019. 1th International Conference on English Language Studies (ICELS). University of Isfahan.

 

Contact

 

Email: pirnajmuddin@fgn.ui.ac.ir

Address: Department of English, Faculty of Foreign Languages, University of Isfahan, Hezar Jerib St.

Isfahan 81746-73441, IRAN

Webpage: http://fgn.ui.ac.ir/~pirnajmuddin